9000460542 |
Förderung der Lesekompetenz durch motivierende Textauswahl und Strategietraining |
2023-2024 |
Taller. Secundària Obligatòria i batxillerat |
|
|
|
10/11/2023 - 10/11/2023 (5 hores) de 17:00h a 21:00h |
|
Institut Alemany / Goethe Institut |
|
c. Roger de Flor, 224 (Barcelona)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei de Llengües Estrangeres i d'Origen
|
| |
|
|
| |
Tipus activitat |
AL01 Förderung der Lesekompetenz durch motivierende Textauswahl und Strategietraining
|
| |
|
|
Descripció i Metodologia: |
La competència lectora és una eina molt important per al
desenvolupament d’altres habilitats com per exemple la pronunciació o
l’expressió escrita i també dels coneixements formals de l’idioma que
s’està aprenent. Al mateix temps augmenten les observacions que diuen
que els hàbits de lectura estan canviant degut a l’ús generalitzat de les
xarxes socials. Texts curts, escassa contextualització, canvis freqüents de
temes i enfocaments, distraccions etc. s’esmenten com a factors
moduladors de la pràctica lectora de molta gent, sobretot dels joves.
Donat l’atractiu de la lectura ràpida i moltes vegades superficial de textos
en twitter, instagram o altres plataformes, és important adaptar els
continguts de les classes d’idiomes buscant l’equilibri entre l’atractivitat del
tema, la relació temàtica amb la realitat dels estudiants, el format i la
utilitat per a l’aprenentatge. Lectures curtes, però freqüents, temes actuals
i controvertits o sorprenents, la possibilitat de connectar amb les vivències
dels estudiants i la introducció eficaç d’estratègies i pràctiques de lectura
serien els eixos principals per a aconseguir una major motivació i un millor
aprofitament de la lectura per a l’aprenentatge i el desenvolupament de la
mateixa competència lectora en l’idioma estranger. També hi entra l’ús
puntual dels mateixos formats de les xarxes socials que combinen la
competència lectora amb la competència digital.
|
| |
Objectius |
− Treballar els coneixements metodològics relacionats amb el
desenvolupament de la competència lectora
− Capacitar el professorat per a la selecció, didactització i presentació
eficaç de textos motivadors i útils per al desenvolupament de la
competència lectora
− Capacitar el professorat per a un ensenyament metodològicament
variat dins del context de la lectura de textos i el seu ús per al
desenvolupament de les destreses lingüístiques dels estudiants
− Fer reflexionar els/les docents sobre la seva praxis dins d’un context
canviant respecte als hàbits de lectura
− Tractar temes metodològics-didàctics bàsics d'interès general i
d’actualitat.
|
| |
Continguts |
- La competència lectora i les seves funcions dins de l’ensenyament i
l’aprenentatge d’idiomes
- Reptes relacionats amb la realitat lectora actual influenciada per l’ús de
les xarxes socials i els formats digitals
- Desenvolupament de criteris de selecció de textos
- Exemples de textos i formats motivadors adaptats a la realitat i les
necessitats dels estudiants
- Desenvolupament d’una activitat lectora a la plataforma Moodle de
l’institut
|
| |
Observacions |
Activitats dins del conveni entre el Departament d'Educació i el Goethe-Institut de Barcelona
Més informació sobre els continguts a:
http://www.goethe.de/barcelona/bkd
|
| |
Avaluació |
Avaluació d'aprofitament: durant el transcurs de l'activitat els
assistents hauran de participar activament per a poder aprofitar-la. Els
participants a la fase online hauran de desenvolupar una activitat i penjar-
la a la plataforma moodle.
|
| |
Requisits de certificació |
Rebran un certificat els participants que hagin tingut una avaluació positiva del taller presencial de 4hores i que hagin realitzat les tasques d'aprofitament que es demanin.
|
| |
Persones destinatàries |
Professorat d'alemany de Secundària, CFA i EOI amb mínim de C1.
Requisits:
1. Disposar d'usuari XTEC actiu.
2. Haver certificat les activitats de formació adjudicades durant aquest curs acadèmic i l'anterior.
Criteris específics d’adjudicació. Les sol•licituds admeses s'ordenaran en funció de:
1.Vinculació al centre de treball 2.1.Funcionari 2.2.Interí 2.3. Substitut
2.Nivell de llengua C2,C1.
Si ets docent d'un centre concertat, municipal o les acreditacions d’especialitat i/o nivell de llengua (C2 o C1) requerides a la convocatòria no consten a l’ATRI, caldrà omplir aquest FORMULARI dins del període de sol•licitud.
Consulteu: RESOLUCIÓ ENS/2480/2017
|
| |
E-mail |
accionsalemany@xtec.cat
|
| |
|
|