Més informació [ Detall d'activitat

 
9000460542   Förderung der Lesekompetenz durch motivierende Textauswahl und Strategietraining
2023-2024   Taller. Secundària Obligatòria i batxillerat
  
   10/11/2023 - 10/11/2023 (5 hores) de 17:00h a 21:00h
   Institut Alemany / Goethe Institut
   c. Roger de Flor, 224 (Barcelona) 
  
Format   Presencial
Organització   Servei de Llengües Estrangeres i d'Origen
  
  
  
Tipus activitat   AL01 Förderung der Lesekompetenz durch motivierende Textauswahl und Strategietraining
  
  
Descripció i   Metodologia:   La competència lectora és una eina molt important per al
desenvolupament d’altres habilitats com per exemple la pronunciació o
l’expressió escrita i també dels coneixements formals de l’idioma que
s’està aprenent. Al mateix temps augmenten les observacions que diuen
que els hàbits de lectura estan canviant degut a l’ús generalitzat de les
xarxes socials. Texts curts, escassa contextualització, canvis freqüents de
temes i enfocaments, distraccions etc. s’esmenten com a factors
moduladors de la pràctica lectora de molta gent, sobretot dels joves.
Donat l’atractiu de la lectura ràpida i moltes vegades superficial de textos
en twitter, instagram o altres plataformes, és important adaptar els
continguts de les classes d’idiomes buscant l’equilibri entre l’atractivitat del
tema, la relació temàtica amb la realitat dels estudiants, el format i la
utilitat per a l’aprenentatge. Lectures curtes, però freqüents, temes actuals
i controvertits o sorprenents, la possibilitat de connectar amb les vivències
dels estudiants i la introducció eficaç d’estratègies i pràctiques de lectura
serien els eixos principals per a aconseguir una major motivació i un millor
aprofitament de la lectura per a l’aprenentatge i el desenvolupament de la
mateixa competència lectora en l’idioma estranger. També hi entra l’ús
puntual dels mateixos formats de les xarxes socials que combinen la
competència lectora amb la competència digital.
  
Objectius   − Treballar els coneixements metodològics relacionats amb el
desenvolupament de la competència lectora
− Capacitar el professorat per a la selecció, didactització i presentació
eficaç de textos motivadors i útils per al desenvolupament de la
competència lectora
− Capacitar el professorat per a un ensenyament metodològicament
variat dins del context de la lectura de textos i el seu ús per al
desenvolupament de les destreses lingüístiques dels estudiants
− Fer reflexionar els/les docents sobre la seva praxis dins d’un context
canviant respecte als hàbits de lectura
− Tractar temes metodològics-didàctics bàsics d'interès general i
d’actualitat.
  
Continguts   - La competència lectora i les seves funcions dins de l’ensenyament i
l’aprenentatge d’idiomes
- Reptes relacionats amb la realitat lectora actual influenciada per l’ús de
les xarxes socials i els formats digitals
- Desenvolupament de criteris de selecció de textos
- Exemples de textos i formats motivadors adaptats a la realitat i les
necessitats dels estudiants
- Desenvolupament d’una activitat lectora a la plataforma Moodle de
l’institut
  
Observacions   Activitats dins del conveni entre el Departament d'Educació i el Goethe-Institut de Barcelona
Més informació sobre els continguts a:
http://www.goethe.de/barcelona/bkd
  
Avaluació   Avaluació d'aprofitament: durant el transcurs de l'activitat els
assistents hauran de participar activament per a poder aprofitar-la. Els
participants a la fase online hauran de desenvolupar una activitat i penjar-
la a la plataforma moodle.
  
Requisits de  certificació   Rebran un certificat els participants que hagin tingut una avaluació positiva del taller presencial de 4hores i que hagin realitzat les tasques d'aprofitament que es demanin.
  
Persones  destinatàries   Professorat d'alemany de Secundària, CFA i EOI amb mínim de C1.
Requisits:
1. Disposar d'usuari XTEC actiu.
2. Haver certificat les activitats de formació adjudicades durant aquest curs acadèmic i l'anterior.
Criteris específics d’adjudicació. Les sol•licituds admeses s'ordenaran en funció de:
1.Vinculació al centre de treball 2.1.Funcionari 2.2.Interí 2.3. Substitut
2.Nivell de llengua C2,C1.
Si ets docent d'un centre concertat, municipal o les acreditacions d’especialitat i/o nivell de llengua (C2 o C1) requerides a la convocatòria no consten a l’ATRI, caldrà omplir aquest FORMULARI dins del període de sol•licitud.
Consulteu: RESOLUCIÓ ENS/2480/2017
  
E-mail   accionsalemany@xtec.cat
  
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent